Po doručení bude žádost zaevidována a sociální pracovnice ji zařadí do systému.
Sociální pracovnice pak budou kontaktovat zájemce o službu nebo kontaktní osobu (popř. opatrovníka, pokud je ustanoven) uvedenou ve formuláři a bude domluven termín pro provedení sociálního šetření v místě, kde se zájemce aktuálně nachází. Při sociálním šetření ověří potřebnost pobytové sociální služby, o kterou žadatel žádá, projednají jeho situaci a individuální potřeby pomoci a podpory v soběstačnosti.
V případě ojedinělých situacích je sociální šetření provedeno telefonicky s žadatelem, popř. jeho kontaktní osobou nebo opatrovníkem, pokud je ustanoven.
Žádost, Vyjádření lékaře a Záznam ze sociálního šetření budou posouzeny hodnotícím týmem (ve složení ředitelka, vedoucí sociálního úseku, vedoucí zdravotního úseku a sociální pracovnice) a následně bude Žádost zařazena nebo nezařazena do evidence žadatelů.
Žadatel je písemně vyrozuměn o zařazení či nezařazení žádosti do pořadníku žadatelů do 60-ti dnů od data doručení žádosti. Z mimořádných důvodů může být tato lhůta prodloužena. O prodloužení lhůty je žadatel informován sociální pracovnicí, popřípadě je informována uvedená kontaktní osoba nebo opatrovník.
Žadatel, který nesplňuje podmínky pro zařazení do evidence (nespadá do cílové skupiny), bude o tomto písemně vyrozuměn a jeho žádost bude zaslána zpět se všemi přílohami (v kopii je tato vyřazená žádost evidovaná u sociální pracovnice).
Při obsazování volného místa se postupuje podle naléhavosti umístění v zařízení, přihlíží se k sociální situaci a zdravotnímu stavu žadatele.
V případě volné kapacity, kdy je s provedeného sociálního šetření a dalších skutečností zřejmé, že uvolněné místo odpovídá požadavkům žadatele, je žadatel s nejvyšší mírou potřebnosti opětovně navštíven v místě aktuálního pobytu za účelem sociálního šetření. Při jednání sociální pracovnice a vedoucí zdravotního úseku (zdravotní sestra) ověří jeho potřebnost pobytové sociální služby Domov pro seniory nebo Domov se zvláštním režimem, projednají jeho individuální požadavky a potřeby s ohledem na soběstačnost, sociální situaci, zdravotní stav (vytvoří se první verze individuálního plánu) a dojedná s ním podmínky pro uzavření smlouvy a termín možného nástupu.
Žadatelé jsou do Domova přijímáni na základě uzavřené Smlouvy o poskytování sociální služby, která je uzavírána vždy písemně ve dvou originálech (ve třech originálech, pokud Smlouvu podepisuje současně i opatrovník nebo zástupce obce s rozšířenou působností podle § 91 odst. 6 Zákona č. 108/2006 Sb., v platném znění, o sociálních službách).
Vyhotovení Smlouvy obdrží klient, druhý originál je uložen ve spisu klienta vedeného u sociálních pracovnic. Jsou v ní všechny náležitosti tak, jak si je předem zájemce a zařízení sjednají (úhrada, přesné místo ubytování).
Všech setkání se mohou spolu s žadatelem účastnit také další osoby (rodina, osoby blízké, opatrovník atp.).
Nové klienty vždy přijímáme na dvoulůžkové pokoje. Pravidla pro soužití spolubydlících vycházejí z principu dohody, to znamená shody, respektování soukromí, vzájemné tolerance a respektu člověka k člověku s ohledem na jeho individuálnost a zdravotní stav.
Klient si může o jednolůžkový pokoj zažádat až v den nástupu do našeho zařízení. Se sociální pracovnicí vyplní žádost a tím se zařadí do pořadníku. Jednolůžkový pokoj lze získat v případě, že je aktuálně volný a je kladně zhodnocena vhodnost volného lůžka pro konkrétního žadatele o jednolůžkový pokoj. Pořadník tedy nefunguje na principu řádného pořadí, ale na základě principu potřebnosti.